Monday, 18 June 2012

Kota Kinabalu



Assalamualaikum 
Hello !





Walaupun diperam lama-lama pun tak basi semua gambaq2 nih kan. tengok ja lah eh. ^^




bangunan apa tah depan Suria Sabah. hee
hotel kot. dekat dengan laut.


 teguh tak kira hujan atau ribut itulah mercu tanda KK. ikan Todak mungkin. hee







makan asap bersama ikan bakar. akak-akak ni mai dari Penang kot. dengak baguih ja dok gebang. 
hahaha. eh. lupa nak cakap adik tu comei. hoho



buahan import. banyak sangat taktau nak pilih yang mana.  
yang ni pun jadi hal. eh. 


adik-adik ni pun sibuk nak setup barang-barang untuk pasar malam. tolong bapak katakan. baguih budak2 nih. mula-mula nampak kosong. lepastu meriah dengan pasar malam. hari-hari pasar malam ni bukak. gigih sangat ornag kat sini.


lobster ni sekoq RM 50 ringgit. Mampu tengok dan mampu tangkap gambaq ja.
semua orang yang lalu pun berhenti nak tangkap gambaq ni ja.-.-
makan ikan cukup untuk sumber protin kan. bersama kerabu mangga yang masam gilo.
mangga muda. mesti la masam yadak ?



tempat makan ikan bakaq dan seafood yang sewaktu dengannya. hanya di Pasar Malam Sinsuran. 
banyak gerai juai ikan bakaq ni. semua sama ja. cuma kita ja kena pilih nak dok tang mana. hee
haa. baik dan peramah pakcik dan makcik tu. kami makan berhadapan dengan depa. depa dan lagi dok gelak kat kami sebab gelagat kami nak makan macam jakun. hehee 
eh. lupa nak cakap ayaq asam dia sedap sangat. lepas makan melekat lagi kat jari. 
berpinau jari den. yaka ?



gambaq  kat belakang Pasar Filipina. apa yang aku nampak aku snap ja. sesuka hati. macam-macam ada kat belakang ni sebenaqnya. bila dah teroka baru tau. banyak budak-budak main aci ligan. pakcik-pakcik dok sembang. kat belakang ni ada masjid. tapi tak ingat nama apa. -.-


makcik dan barang dagangannya. barang kat sini unik, cantik, dsb. nak beli kena pandai tawar-menawar. tapi aku tak pandai sangat. -.- rantai mutiara cantik gila. tapi tengok ja sambil gelak sopan hehee (tanda tak mampu beli) -.- aku mai sini bukan nak shopping tau. hoho



ayaq nyok. atau air kelapa muda . hee 
sekelapa RM 2.50. eh ?


kagum dengan pakcik-pakcik yang menjahit di depan Pasar Filipina ni. aku pun tak pandai nak jahit langsir bagai. pakcik ni semua buat income dengan menjahit kot. dari mula sampai hujung Pasar Filipina sana semua lelaki yang jahit kat sini depa yang monopoli. hebat pakcik ^^



snap sana - sini  tak sedaq 200 ++ dah gambaq ni. huuu -.-



sementara nak tunggu last exam 21hb ni. lepastu tunggu nak balik ja. can't wait. 

4 comments:

Peyan Sanstaro said...

kau telah membuatkan aku jeles..
Harap maklum :p

Nohasyida Safie said...

haha. tiada apa yang perlu dijeleskan. ;p

farahsalime said...

isk..jeles >.<
but comey simbol aeroplane tu ^^

Nohasyida Safie said...

hehe. ponat den bwt tuh. susah beno. niat nak letak kt semua gambo tapi ada yg tak jadi.
bajet cam destinasi bajet tuh. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...