Saturday 15 September 2012

New Semester: Takdir

Assalamualaikum
Haii Syawal !




28 Syawal 1433 Hijrah


Lagi dua hari lagi bulan Syawal akan meninggalkan kita. emm. Mudah-mudahan ada lagi umur panjang untuk berjumpa Ramadhan dan Syawal pada tahun depan. Amin..

Alhamdulillah aku dah meneruskan pengajian untuk sem yang ke-5. hehe. boleh dikatakan pengajian untuk tahun yang terakhir. ehem. ehem.

Setelah puas merantau ke overseas sem lepas ;p sem ni kami balik ke uum kesayangan :')
bagi meneruskan pengajian yang bakal tiba ke penghujungnya. hehe

Bila dah balik sini macam2 benda kena urus sendiri, dari kena p SBM (School of Business Management) sendiri untuk aktifkan kad matrik. so baru boleh buat add drop kelas, aku dengan makcik ambik masa dua hari untuk settle kan jadual kuliah. Jenuh jugak berlari ke sana sini dari mintak cop sana sini.
lepas tu kena settle bab bilik, aku kena naik paras 3. huhu. siap kena denda sebab lewat ambik kunci. chesss. lepas tu, kena p add ko-k pulak. ko-k sem last. huuu. 
semuanya kami buat sendiri. terasa diri begitu berdikari. hehe

Alhamdulillah kelas dah mula, lecture pun semua macam ok ja. harap2 la kan.
Ya Allah permudahkan la urusan kami sem ni.

ko-k pulak baru ja start first class tadi. pukul 4 pulak tu. -.-
aku pun dengan segamat semangat nak p ko-k kan rasa nervous semacam ja. yala nanti kena jumpa lecture baru, kawan baru dll. huu. dah tu hujan lagi hari ni, aku pun dok rasa teragak2 nak p ka tak. sebab hujan kan. haha ALASAN semata !



sempat snap masa jalan balik dr ko-k sesorang. sejuk gila uum ni. 
sempat la feeling2.. haha


Dengan tekad aku p jugak. dalam bas macam2 pikiaq. huhu
Sampai dkg 1/7 masuk kelas jumpa en.Is bagi tau apa yang patut. Pastu aku pun duduk depan sekali.
budak2 lain pandang aku pelik ja mesti depa ingat aku salah kelas ka apa. haha

Maka bermulalah briefing oleh en.Is untuk sem baru. Kemudian tiba masa untuk pelantikan AJKS kelas. 
ok depa mula lantik pengerusi, naib pengerusi macam biasa kena angkat tangan untuk undi. Aku pun angkat ja bagi nama2 yang aku rasa nak angkat. Padahal bukan aku kenai depa pun. hehe. Main angkat ja.

Tiba turn nak lantik setiausaha Firdaus yang handle sesi pelantikan tanya nama calon untuk jadi setiausaha tetiba dengaq kat belakang depa ada sebut dua tiga orang. termasuklah....

"BUDAK BARU"

Sapa lagi lain dan tak bukan aku la tuuu.

ehemm. "Alamak habis la aku" kata aku dalam hati -__-
chess sapa la yang berani mencalonkan aku ni. Nanti aku sekeh dalam mimpi baru dia tau ! 

Undi punya undi. Depa sepakat nak kenakan aku. 
Sah aku jadi setiausaha kelas. tidakk !
Memang sah aku dah kena dengan depa. ok fine !
-_-

Dengan redhonya aku kena tulis nama kat depan lepastu kena perkenalkan diri..
aku pun.. bla..bla.. bla.. "ada soalan?" tanya aku serius. hehe

Ada budak angkat tangan pastu dia tanya "Macam mana boleh masuk kelas ni?"

"TAKDIR" balas aku. 

Budak2 tu pun. "erkkkk... hahahahahahahaha"

gelakkan aku. ok fine -.-"




p/s: takda rezeki nak jumpa Anuar Zain kat DMAS malam ni :'( 






2 comments:

Nasyha said...

hahahaaa, takdir tuu lawak ! kiki

Nohasyida Safie said...

kita memang ditakdirkan bersama ! ehhh.. ngeee ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...