Tuesday, 22 May 2012

Pulau Manukan

Assalamualaikum
Hello Hai !




Hampa. hampa. dah lama nak post tapi asyik tertangguh ja. he. akibat terlampau rajin aku telah mengedit gambaq ni. pastu akibat terlampau rajin lagi aku dah combine gambaq ni. senang. erkk.
*letscheckitout


maka bermula lah pengembaraan kami ke sana :




budak2 ums cakap Pulau Manukan ni tempat wajib pi. kalau tak pi bukan budak ums la ;p




masa baru nak berangkat menaiki bot. kami naik di Jesselton Point.





selamat datang kita sampai sudah .





kat sini hampa boleh berenang, tengok ikan, buat istana pasir, berkelah, dah macam2. 




ramai pelancong Korea kat sini. kami tertarik dgn satu family Korea ni, ada ayah, mak dan seorang anak lelaki yang comeii. tiga beranak ni pakai baju sedondon t-shirt mickey mouse. ayah pakai warna putih, mak pink, anak hijau. sweet gila. comeii
yang si ayah ni kalut nak bagi anak dia mandi laut. tapi anak dia tak mau. mungkin anak dia takut, tak biasa kot. bukan tu ja, budak comei ni siap tak mau pijak tanah jadi dia dok ja atas tikaq diam-diam. haha. lawak tengok gelagat budak nih :)





***


tengok KETAM ! aku dengan makcik sesama jerit
*pastu kami kata aja kawen dulu ^^




banyak gila ikan. ada ikan warna-warni, ada yang berbelang macam-macam. cantik, air jernih sangat. kami bagi ikan ni makan kek apollo semua ikan berkerumun nak makan. haha. comeii. teringin nak sua jari, tapi ada pakcik tu cakap jangan nanti ikan tu geget. jadi kami batalkan niat dan tengok saja. huu (pakcik tu saja ja nak kenakan kami pastu bagitau nama ikan yang pelik2) hahaha. kami telah dibongakkan oleh pakcik itu. 



sudah lewat petang, tiba masa kami pulang :)



masa kami tengah tunggu bot ada budak kembaq anak mat salleh, depa comeii. sempat lagi lambai masa nak balik. ^^




sekian. 
dah tak tau nak kata apa lagi. cita nih dah basi sebenaqnya. hehe. yang masih berbekas adalah sunburn. haha




1 comment:

Peyan Sanstaro said...

Hamboi2..
kemain hampa noh...
Bawa balik buah tangan dari sabah na..
LOL ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...