Tuesday 31 July 2012

Diariku Ramadhan #6

Assalamualaikum
Haii Ramadhan !



11 Ramadhan 1433 Hijrah


Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk berpuasa di bulan yang mulia ini. Kelmarin sempat berbuka puasa kat rumah tok. Ada maksu, paksu, pak cik, tok chik pun ada. Pastu tetiba anak maksu yang bongsu umur 6 tahun, Maisarah tetiba baik bebenau dengan aku. bukan apa selalunya dia agak segan silu dengan aku. selalu kalau aku panggil ja mesti dia lari macam lipas kudung. tak macam kak long dan kak ngah dia. memang baik benau dengan aku, telah lagi kak ngah yang memang selalu kacau aku. huuu
dah tu la ni kak ngan dah ada geng iaitu adik dia Maisarah. wahh. Maisarah kini sudah pandai bergurau senda dengan aku. bukan tu saja. aku turut menjadi mangsa bulinya.

Akibat daripada itu, selepas balik dari rumah tok aku terus kena demam terkejut. kehkehkeh. ;p
tak lahh. memang sebelum tu lagi dah rasa semacam. balik ja rumah terus demam. 
setelah sehari semalam demam. Hari ni baru betul2 baik sikit. boleh teruskan tugas yang terbengkalai.
Alhamdulillah tak melarat. :)

tetiba teringat pulak masa first time puasa kat uum sem satu dulu. ada satu hari tu aku demam. dah la jauh dari family nasib baik ada kawan2 yang baik hati tolong jaga. terasa diri ini sangat disayangi. hehe
thanks makcikss sekalian :')


Selamat berpuasa & bersahur semua :)
moga hari esok lebih baik.





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...