Monday 23 July 2012

Diariku Ramadhan #2

Assalamualaikum
Hello Ramadhan !


3 Ramadhan 1433 Hijrah


Entri ni untuk Ramadhan hari kedua dan ketiga. aku gabungkan. al-maklumlah orang sibuk la katakan bulan-bulan puasa ni. kehkeh.

Semalam lepas sembayang tarawikh aku pun balik dari surau berdua ja dengan anak jiran aku namanya Suhaila, selalunya kami balik dengan anak-anak jiran yang lain, tapi malam tu depa tak ikut pulak. Perjalanan balik dari surau mengambil masa lebih kurang 2-3 minit kalau tak salah. hehe
Kami balik jalan kaki ja yala sebab surau dekat ja dengan rumah. Berjalan lagi banyak pahala kan ? hehe
masa jalan balik tu kami diam ja. yala masing-masing dah besaq, malu-malu pulak nak sembang. lagi-lagi kalau dah lama tak sembang. dulu zaman kecik boleh la dok bergurau senda. hehe. masa kecik dulu main aci ligan bagai. haha

Masa berjalan tu aku pun cuba bersembang dengan dia untuk memecah kesunyian malam. acehhh
separuh jalan tu aku dah susun baik punya soalan nak tanya dia. haha
pastu aku pun terus tanya dengan kompidenya. ehem....


aku: tahun  ni Suhaila Form 4 la kan ?

Suhaila: eh, Form 5 la tahun ni !

aku: eh, yaka ? la, ingat suhaila dok Form 4 lagi. dah besaq dah Suhaila -.-' 
(sebenaqnya aku mati2 ingat dia form 4 lagi. serious) hahaha

Suhaila: yala  -.-'


moral of the story: lain kali berjiwa sama dengan anak-anak jiran tu. jangan sampai tak kenai sapa yang dok sebelah rumah tu sudah. 
(pesanan ikhlas untuk diri sendiri) -.-


ok, till then. 
selamat bersahur. selamat berpuasa semua :)



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...